Kupujesz nową maszynę rolniczą? Zwróć uwagę na wsparcie posprzedażowe i serwis

Kupujesz nową maszynę rolniczą? ➤ Zwróć uwagę na wsparcie posprzedażowe i serwis ➤ Sprawdź nasz poradnik i dowiedz się, dlaczego jest to tak ważne!

Zakup nowej maszyny to jedna z kluczowych decyzji w każdym gospodarstwie rolnym - czy to większym przedsiębiorstwie, czy też mniejszym biznesie rodzinnym. Dlatego powinien być dokładnie przemyślany i poparty nie tylko argumentami dotyczącymi jej jakości, wydajności, ceny, komfortu. Równie ważną kwestią, która  Równie ważną kwestią, która przyniesie korzyści nie tylko w krótkiej perspektywie, ale również długofalowo, jest oferowane przez producenta wsparcie posprzedażowe i profesjonalny serwis. Dlaczego jest to tak ważne?

Im więcej godzin pracy, tym większe ryzyko awarii maszyny

W przypadku kupna nowej maszyny rolniczej, w pierwszych miesiącach i latach nie ma potrzeby wykonywania większych napraw, a ewentualne wizyty w serwisie związane są najczęściej z okresowymi przeglądami lub wymianą filtrów, oleju itd. Wytężona praca maszyn przez wiele motogodzin na przestrzeni kilku lat może spowodować, że pewne elementy eksploatacyjne mogą wymagać wymiany. Dlatego też wybierając maszynę, warto zapytać o programy opieki posprzedażowej. Obsługa posprzedażowa wysokiej jakości to klucz do sukcesu, gdyż aby utrzymać maszynę w dobrej kondycji i cieszyć się jej niezawodnością, musi ona być właściwie obsługiwana. 

Czasy, w których ciągnik można było naprawić własnymi siłami już minęły bezpowrotnie. Dzisiaj potrzebne są do tego wyspecjalizowane narzędzia diagnostyczne i wiedza, które pozwolą nie tylko dokonać naprawy, ale też nie pogorszyć zastanego stanu, gdyż nieprawidłowa obsługa może spowodować awarię maszyny.

Przedłużona gwarancja – czy to możliwe?

Wybierając pakiety ochrony, tak naprawdę chronimy swoją inwestycję. Oferowany przez CLAAS program MAXICARE pozwala na wydłużenie gwarancji na maszyny żniwne, ciągniki i ładowarki teleskopowe odpowiednio do indywidualnych potrzeb użytkownika. W razie ewentualnych świadczeń gwarancyjnych pokrywane są koszty wszystkich niezbędnych części CLAAS ORIGINAL oraz materiałów eksploatacyjnych, a także napraw, które będą wykonane przez kompetentnego dealera CLAAS. Dzięki temu możesz skupić się na podstawowej działalności gospodarstwa, a prace serwisowe pozostawić wyszkolonemu specjaliście CLAAS. Serwis wykona je za Ciebie i udokumentuje to w książce serwisowej. Koszty serwisowe stanowią znaczną część kosztów posiadania maszyny. Chcąc zbilansować biznesplan, korzystnie jest przewidzieć wszelkie kwestie, co w przypadku braku ochrony pogwarancyjnej jest niemożliwe. Ponadto monitorowanie stanu technicznego maszyny przez dealera, zdejmuje z rolnika obowiązek pilnowania wszelkich terminów. Jakie zalety ma CLAAS MAXICARE?

  • Świadczenia gwarancyjne wydłużone do 5 lat (1 rok gwarancji + max. 4 lata MAXI CARE) 
  • Indywidualny wybór czasu trwania umowy i roboczogodzin
  • Zastosowanie zalecanych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych CLAAS ORIGINAL
  • Wykonanie wszystkich prac przez wykwalifikowanego dealera CLAAS
  • Planowanie kosztów w czasie
  • Maksymalna wartość maszyny CLAAS przy jej odsprzedaży

Wybierając pakiety ochrony, tak naprawdę chronimy swoją inwestycję. Oferowany przez CLAAS program MAXICARE pozwala na wydłużenie gwarancji na maszyny żniwne, ciągniki i ładowarki teleskopowe odpowiednio do indywidualnych potrzeb użytkownika. W razie ewentualnych świadczeń gwarancyjnych pokrywane są koszty wszystkich niezbędnych części CLAAS ORIGINAL oraz materiałów eksploatacyjnych, a także napraw, które będą wykonane przez kompetentnego dealera CLAAS. Dzięki temu możesz skupić się na podstawowej działalności gospodarstwa, a prace serwisowe pozostawić wyszkolonemu specjaliście CLAAS. Serwis wykona je za Ciebie i udokumentuje to w książce serwisowej. Koszty serwisowe stanowią znaczną część kosztów posiadania maszyny. Chcąc zbilansować biznesplan, korzystnie jest przewidzieć wszelkie kwestie, co w przypadku braku ochrony pogwarancyjnej jest niemożliwe. Ponadto monitorowanie stanu technicznego maszyny przez dealera, zdejmuje z rolnika obowiązek pilnowania wszelkich terminów. Jakie zalety ma CLAAS MAXICARE?

  • Świadczenia gwarancyjne wydłużone do 5 lat (1 rok gwarancji + max. 4 lata MAXI CARE) 
  • Indywidualny wybór czasu trwania umowy i roboczogodzin
  • Zastosowanie zalecanych części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych CLAAS ORIGINAL
  • Wykonanie wszystkich prac przez wykwalifikowanego dealera CLAAS
  • Planowanie kosztów w czasie
  • Maksymalna wartość maszyny CLAAS przy jej odsprzedaży

Dlaczego serwis musi być rzetelny?

Wybierając maszynę danego producenta warto upewnić się również, jaki poziom usług serwisowych jest w stanie nam zagwarantować. Długa podróż do serwisu, brak dostępnych części czy niekorzystne terminy realizacji ewentualnej naprawy sprawią, że zaoszczędzone przy kupnie pieniądze niewiele będą znaczyć wobec straconych nerwów lub pieniędzy na maszynę zastępczą, niezbędną w środku sezonu. Pamiętajmy, że nie zawsze najkorzystniejszą opcją jest przeprowadzenie naprawy natychmiast. Czasem oznacza to problem dla rolnika, dlatego tak istotne jest uzgodnienie terminu np. między siewem a opryskiem czy w nocy, czyli potencjalnie w momentach, kiedy zaplanowany jest postój maszyny. 

Oferowane przez CLAAS Remote Servis jest narzędziem, które pozwala nam zdiagnozować usterkę za pomocą rozwiązań telematycznych poprzez przesyłanie informacji do dealera. System ten jest dostępny w maszynach CLAAS już od dłuższego czasu i klient podczas odbioru maszyny może wyrazić zgodę na jego aktywację i korzystanie przez serwis z danych wysyłanych przez maszynę.

Ochrona wartości przy odsprzedaży

Utrata wartości to drugi co do wielkości koszt posiadania każdej maszyny rolniczej. Bardzo ważną kwestią jest zrozumienie, jaką wartość posiada ciągnik w przypadku odsprzedaży po 3 lub 4 latach, ponieważ może to w dużym stopniu wpływać na koszt jego posiadania. Wyższa cena zakupu nie zawsze oznacza wyższe koszty posiadania. Jest tak dlatego, że niektóre marki ciągników lepiej zachowują swoją wartość i posiadają wyższą wartość odsprzedaży, co powoduje mniejszą utratę wartości. 

 

Autor: Jakub Maćkowiak, kierownik Działu Serwis

 

O firmie

Firma AGROAS założona w 1992 r., lider rynku działający w branży kompleksowego zaopatrzenia rolnictwa i obrotu płodami rolnymi, jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w regionie. Zasięgiem działania obejmuje Polskę południowo-zachodnią. Zatrudnia blisko 300 pracowników.

Archiwum

Tagi

Polityka prywatności

Aby zapewnić prawidłowe działanie i wygląd niniejszego serwisu oraz aby go stale ulepszać, stosujemy takie technologie jak pliki cookie oraz usługi firm Adobe oraz Google. Ponieważ cenimy Twoją prywatność, prosimy o zgodę na wykorzystanie tych technologii.

Tylko niezbędne
Zgoda na wybrane
Zgoda na wszystkie